< سایت طنز * سرگرمی * نرم افزار * موزیک * عکس>

{×هر روز با چندین مطلب جدید×}

< سایت طنز * سرگرمی * نرم افزار * موزیک * عکس>

{×هر روز با چندین مطلب جدید×}

بازی پازل پنجگانه

  • حجم فایل 261 کیلوبایت.

برای دانلود اینجا را کلیک کنید

روش بازی:

  • ابتدا ابعاد بازی را تعیین کنید.

  • سپس با کلیک بر روی هر سلول خود آن سلول بعلاوه سلولهای بالایی و پایینی و سمت چپ و سمت راست آن سلول تغییر رنگ میدهند. بطور مثال اگر سلولی که بر روی آن کلیک میشود روشن باشد و سلولهای بالا و پایین و چپ و راست آن خاموش باشند, پس از کلیک کردن این روند برعکس میشود. این عمل باید تا جایی ادامه داده شود که کلیه سلولهای بازی در کمترین تعداد انتخاب روشن شوند.

گزینه ی Show Counters:
با کلیک بر روی این گزینه تعداد دفعاتی که بر روی هر سلول کلیک شده نشان داده میشود.

گزینه ی Show Key Cells:
پس از اتمام بازی اگر این گزینه فعال باشد, سلولهایی به رنگ سبز دیده میشوند, این سلولها در حقیقت آنهایی هستند که اگر از ابتدا بدون رعایت هیچ ترتیبی بر روی آنها کلیک شود, با کمترین تعداد انتخاب, جدول کامل خواهد شد. این گزینه در حقیقت یک گزینه راهنما جهت یافتن یکی از روشهای ممکن حل مسئله در ابعاد انتخابی است.

____________________________________________

مثال: برای حل ماتریس 5 در 5 کافیست بر روی خانه هایی که در پایین سبز رنگ دیده میشوند یک بار کلیک کنید. کوتاه ترین روش حل را(تا کنون) در زیر ببینید(15 کلیک). البته میتوان همین نقش را با دوران در جهت های دیگر بدست آورد. برای ابعاد بالاتر (ابعاد مربعی و یا مستطیلی) هر یک از دوستان اگر ماتریس را حل کنید و به ما ایمیل کنید با نام خودتان کوتاه ترین روش را در این صفحه قرار میدهیم. روش حل 3 در 3 و 4 در 4 نیز در زیر دیده میشود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد